Friday, January 15, 2010

Team Tuva

Nå ruller "Det store Korslaget" på TV. Jeg følger med, som den musikknerden jeg er. Jeg erjo sunnmøring, så jeg heier på team Simone. Men jeg har også hatt en annen favoritt, nemlig team Tuva sitt lag.

Det er mye rart i korslaget, og noe fint. I dag kom det absolutte høydepunktet for min del. Team Tuva hadde med seg Ingebjørg Bratland, som sang en nydelig sang som heter "den fyrste gong". Både jeg og Sanna satt i sofaen og ble helt trollbundet av denne fantastiske sangen og ikke minst stemmen.

http://www.youtube.com/watch?v=Vuy--K2Yvd4

Det er faktisk noe av det fineste jeg har hørt, og tårene rant. Tusen takk for en nydelig opplevelse. Den reddet dagen min. Både jeg og Sanna ble utrolig skuffet over at nettopp Team Tuva ikke fikk fortsette i korslaget. Sanna gråt sine modige tårer fordi hun ville høre mer på den sangen og at team Tuva skulle vinne. Er glad for at Sanna kan verdsette sånn musikk også, midt i dagens Hannah Montana-hysteri. Men i morgen skal jeg vise at den allerede ligger på youtube. De vet jeg hun blir glad :)

Åh, for en fin sang *hører på den igjen og igjen*

1 comment:

Anonymous said...

I inclination not concur on it. I regard as nice post. Particularly the appellation attracted me to study the unscathed story.