Tuesday, May 8, 2007

Min verden

Har lagd meg ny blogg. Vet ikke helt hva jeg vil med den, men det kommer til å dreie seg mest om Sanna tror jeg ;)
Og så litt om korps og sånn. Sånne ting som opptar meg!

Kan begynne med litt sånn som vi har det nå da! Vi bor i en koselig leilighet her i Åsane, Bergen. Vi stortrives her i "huset til mamma og Sanna" som det så fint heter.
Sanna har et eget rom som hun elsker å leke på. Det gøyeste er å bli lest for. :) Og så er ho en ivrig kokk. Her lages det is og saus hver dag på lekekjøkkenet.

Nå som det endelig er vår, så er vi mye ute. Nede på lekeplassen, nede på besøk med naboen, i hagen eller i skogen som ligger rett utenfor huset. Det er ingen stor skog, men spennende nok for en liten jente på 2 år.

Når vi er inne så snakker vi mye, det er så koselig å ha meningsfylte samtaler ved bordet, eller litt kosesnakking mens vi hviler på sofaen. Og så dikter vi mye. Jeg syns det er så viktig å holde fantasien ved like! Vi leker at det er løver på kjøkkenet, eller at vi er på biltur i sofaen. Og vi har det gøy sammen! :)

Det aller kosligste er uansett kvelden. Etter barne-tv så er det kveldsmat, og så lalletid. Sanna liker å legge seg. Hun løper inn på rommet sitt, og venter på at jeg skal komme og bre på henne dyna. Så snakker vi om dagen, hva som har skjedd. Før jeg sier at jeg er så glad i henne og gir henne en kos og en suss på kinnet.
Så leser jeg fra "Lillebror og Knerten" eller "Pippi" til ho sovner. Da kan jeg sitte og se på henne leenge. Noe så nydelig har jeg adri sett før..

Det var litt om vår dag :) Håper jeg får ut fingen og får tid til å bruke denne bloggen litt mer! :)

Lene

No comments: