Tuesday, April 29, 2008

Grenland med Molde Brass Band

Ja, på søndag kom jeg igjen fra en utrolig morsom tur!
Grenland Iternasjonal Brass Festival. Alle som kjenner meg vet at brassband står høyt i kurs hos meg, og da spesielt Molde Brass Band ;)

Reiste til Molde onsdag, og øvde onsdag og torsdags kveld. Torsdag i elleve-tida kjørte vi nedover. Eller bortover? hehe. Anywaaaay..
Bussturen var en lang affære, med vondter både her og der, støl i nakke og rygg.. Men vi kom da fram :)

Vi hornister blir så og si aldri nevnt i dommerkommentarene.. Det syns jeg er ganske så urettferdig! Derfor fant vi ut at denne gangen skulle vi hvertfall bli hørt! Vel, vi ble vel det.. Jeg og solohornisten ga virkelig alt. :P
Kirkekonserten fredag var en opplevelse for meg hvertfall. Det var bra spilt, og alle virka fornøyde. Unntatt dommerne da.. pyttsann, detaljer ;)
Baren på hotellet var stengt, så det var mange som gikk på en pub i nærheten i uniform. De fikk en del blikk ja :)

Lørdag var det pliktnummer først. Det gikk en viss plass, og alle ble litt deppa. Men det gikk fort over da.. Så spilte vi litt light-musikk på torget, til stor jubel for MBBerne som ikke spilte, og for et nederlandsk korps som virkelig likte musikken. Spesielt "Death or Glory" :D Det var faktisk gøy!
Så var det selvvalgt program. Syns det gikk greit jeg, noe smårusk, men ikke noen store tabber. Vi ga alt, for med de korpsene vi hadde hørt før på dagen hørte vi ikke horna en gang! Det som er det fineste instrumentet og alt..!

Kvelden kom, og når man har 40 minutter på å drikke en vinflaske så er det jo dømt til å gå en vei for jenter som nesten ikke har vært ute siden NM.. Man blir lettere bedugget. Og når man da kommer på festen, og drar med seg solohornisten, som forøvrig også er singel på shottefest bak et hjørne, så står stemningen i taket :D Latter, titting på nederlendere, sladring og enda mer latter. Og når man får dommerkommentarene og det står "KANSKJE litt OTT i horn før J? :)" så kan det ikke bli bedre! OTT betyr Over The Top, og det var på en forte- eller fortissimo-plass. Det er bra kommentar for noen som ALDRI blir nevnt fordi man ikke hører de! Også står det smilefjes bak, så vi var fornøyde :D
Og så stod det visst "beautiful horns" en annen plass. Men av en eller annen grunn så hang vi oss opp i at det var OTT, og det var faktisk Naaasty OTT! :D haha, tror det er lenge siden jeg har ledd så mye på en kveld, Elin!!


Jeg var ganske happy med at jeg bare skulle sitte på med bussen til gardermoen da jeg kom hjem.. Tok fly derfra til Bergen. Det var deilig ja:)
Nå bare gleder jeg meg til neste år, og spille litt naaasty igjen med MBB :)

No comments: