Sunday, April 20, 2008

Sentimentale tider..

Ja, det er det. En epoke nærmer seg slutten.
Selv om jeg har sett dette komme en stund, så gikk det opp for meg at nå skjer det snart. Nå skal vi bryte opp fra Bergen..

Jeg flytta hit til Manger utenfor Bergen i 2001. Skulle være på folkehøyskole ett år; bare slappe av og spille masse. Drømmen var å bli musikklærer.
På folkehøyskolen traff jeg utrolig masse flotte folk. Mange av disse kommer til å være vennene mine resten av livet :)
Året gikk og jeg traff han som jeg senere fikk Sanna med.
Vi ble boende i Bergen, og jeg stortrivdes. Jobbet litt, prøvde meg på lærerhøyskolen, men dette var ikke tingen for meg. Jeg brukte fritiden til å spille i korps og å være med gode venner.

i 2004 så fikk jeg verdens beste gave. En liten jente. Sanna er virkelig det beste som har hendt meg. selv om det tok slutt mellom pappan og meg, så ble vi fortsatt i Bergen. Det har vært en turbulent tid etter det, men jeg har nå bodd her.
Nå skal vi altså flytte herfra vi også. Bergen har blitt som et hjem for meg. Jeg er en brøkdel bergenser inni hjertet mitt, og det overrasker meg at jeg faktisk heier litt på Brann. Det bekymrer meg litt til og med :P
Her før helgen så var jeg på Bryggen og spiste is med min lille skatt. Da kjente jeg det første stikket i hjertet. Dette her kommer jeg til å savne..
Etter det har det gått opp for meg at våren har kommet, og det er ikke lenge til vi skal pakke tingene våre og flytte nærmere hjem.
Det er mange ting jeg gleder meg til:
-Komme nærmere familie, reise hjem i helgene
-Begynne på skole, endelig vet jeg hva jeg vil!
-Se Sanna få nye venner.
-Få oss et koselig sted å bo
-Se mer til mine gamle venner
-Bli kjent med nye folk
-Spille med Molde igjen :D
-Få en ny start, borte fra byen jeg langt i fra bare har gode minner fra..

Men så er det jammen noen ting som får meg til å bli blank i øynene også..:
-Vennene mine som jeg får se skjeldnere
-Jentekveldene til meg og Cilia
-Spise is på Bryggen den første vårdagen
-Leiligheten vi bor i. Vi har det så koselig..
-Treffene med jentene som er født samme mnd som Sanna og mammane deres..
-Tertnes
-Barnehagen
-Treffene med de fra folkehøyskolen


Men jeg kjenner på meg at tiden er inne, og jeg er klar. Men lettrørt som jeg er så blir det ikke en lett tid som går oss i møte..:)
Jo, jeg gleder meg til å starte på nytt :D Kunne ønske jeg visste hva som ventet oss :)

2 comments:

Anonymous said...

Ville bare gi deg en stoooor klem *klemmer på deg*

Berta1973 (BP)

Anonymous said...

Me kjem til å savne deg og Sannamor noko voldsomt! men me veit at for å komme vidare med livet ditt (og hennar), så treng de å komme vekk frå Bergen.

Me håpar likevel ikkje de forsvinn heilt, og at me kan få til besøk begge vegar, for me er alt for glad i deko til å miste deko heilt.

Håpar hausten kan bli ein ny og frisk start for favorittjentene våre!

Store klemmar frå oss 4