Saturday, July 18, 2009

Snart et nytt skoleår

Jeg er ferdig med 1 sos/bvp! Ja, alle eksamener er bestått. Så når vi kommer tilbake til høsten er vi 2.klassinger. Det får meg til å huske hvordan ting var for et år siden.

Jeg var helt ny. Jeg hadde fått studieplass i Volda. Hadde så vidt vært innom Volda før, men visste lite. Jeg kjente ingen. Eller, jeg hadde tilfeldigvis snakket med ei som var på et forum som jeg er på. Hun skulle begynne i samme klasse som meg. Men jeg visste jo ikke om dette var en grei dame da... hehe.
Vi flyttet inn på Heltne i studentblokk E. Trivdes greit. Sanna begynte i barnehagen. Det kunne vel ikke gått mer knirkefritt tror jeg! :)

Så kom dagen før skolestart. Jeg skulle møte denne dama jeg hadde snakka med og som virket veldig koselig. Spent og nervøs dro jeg ned til henne. Midt i blinken! :) Vi gikk sammen første skoledag. Da alle skulle møtes i kantina for å starte året. Det var maaaasse folk der, og vi var litt overveldet over alt det nye. Men det var godt å ha noen å snakke med, det tror jeg vi syns begge to :)
Vi møtte "klassen", som besto av 120 ukjente personer. Man får ikke akkurat klassefølelse av det da men.

Så fikk vi basisgrupper, vi hadde drama for å bli kjent, og etterhvert så ble du kjent med mange koselige folk. Ting har skjedd i løpet av året, og vi har stilt opp for hverandre. Mange i klassen min har vært enestående med meg. Det har vært et tøft år. De stundene jeg har vurdert å slutte, har de stilt opp for meg og støttet meg. Tusen takk for det!

Det er en flott klasse, og jeg håper alle jeg kjenner kommer tilbake til høsten :)
Gleder meg til å ta fatt på nye utfordringer og det nest siste året av utdannelsen!

Sommerklem til alle fra meg :)

No comments: