Monday, August 11, 2008

En ny epoke...

Ja, en epoke er over, og en annen begynner. Den 31.juli pakka vi sakene inn i pappa sin bil. Pappa var ganske så forbannet over alle "jentetingene" vi hadde i leiligheten. Forståelig, siden han trodde alt fikk plass inn i bilen sin. Neida, godstolen, sofaen og noen ting til måtte ta sjøveien med hurtigruten for å komme "hjem". Det var centimeterklaring inne i bagasjerommet (som er gaaanske stort), og jeg måtte sitte med beina over en barnestol helt opp til Volda.
Alt som samler seg opp i løpet av 7 år!

Jeg var rimelig spent da jeg låste opp døra til vært nye hjem. Siden denne blokken var slitt da min pappa gikk her på Distrikthøgskulen, som det så fint het før, så var jeg ikke særlig optimist ang standard. Men jeg tenkte at det er lettere å finne seg noe bedre når man først bor her. Så vi bar alle "jentetingene" mine, som pappa kaller det, opp 3 etasjer. Da jeg så inn, ble jeg veldig overrasket!
En liiiten gang, (ikke plass til 1/10 av min skosamling engang, men dog..)et greit og nyoppusset kjøkken/stue, et soverom med plass til 2 og et lite, men fint bad var det vi fikk. Mye bedre enn jeg trodde! Så fornøyd atte:)
Så her bor vi da, inntil videre. Gardinene er sånn typisk instutisjon-ish med et herlig oransje, blått, grønt, rødt og gult blad-mønster. Så de skal pakkes bort, og får ikke se dagens lys før vi flytter herfra.

Jeg lover å ta bilder når vi kommer i orden, men nå står "jentetingene" stablet i kasser over all, og jeg sitter her og spiser is for å mote meg opp til å begynne. Gi meg styrke!

Sanna har begynt i barnehagen allerede. Ho fikk en beundrer i dag. en skjønn lyslugg som er en ekte gentleman... Han er hele 5 år, og syklet med henne så galant bakpå trehjulingen sin. Han smurte også på makrell i tomat på skiven hennes, og så ga han en hadesuss når ho dr ffor dagen. Ung kjærlighet :)

Nå er det bare min skolestart som mangler. Jeg er spent, jeg er nervøs, jeg er så innmari gira!! Det er dette jeg vil, og jeg er så sikker på at dette har vært et riktig valg. Hver en celle i kroppen sier at dette var et lurt trekk. Det blir godt å få begynne. Å få de første, nervøse dagene bort. Så jeg får begynne med lesing og rutiner. Det er det jeg er god på:)

Ønsk oss lykke til!

2 comments:

Rosa said...

Åh, dette blir så bra! Det er så kjekt å sjå at de får ein god start, både du og Sanna. SKjønar godt at du er spent! Og når du minst anar det kjem det ein ung gentleman og inviterar deg med på trehjulssykkelen sin ;)

All verdens lukke til, vennen!

Lene said...

Ja, det hørtes ut som en god plan, min venn!! kjempeglad i deg :)